A Christus Vivit apostoli buzdítás megjelenésének 5. évfordulója kapcsán a Világiak, Család és Élet Dikasztériuma a Kommunikációs Dikasztérium egy közösségi kampányt indított (a kezdeményezésről szóló eredeti cikk a Dikasztérium honlapján elérhető ezen a linken).
Az Egyház idén ünnepli a Christus Vivit című, az előző,a fiatalokról megtartott püspöki szinódus utáni apostoli buzdítás megjelenésének ötéves évfordulóját.
Ferenc pápa ugyanis 2019. március 25-én írta alá a Loretói Szent Házban a fiatalokhoz intézett „levelet”, amely lezárta a 2018 októberében a Vatikánban tartott ifjúsági püspöki szinódus munkáját, amelyet első alkalommal előzött meg a világ minden tájáról érkező fiatalok részvételével tartott előszinódus, valamint a helyi egyházakban a fiatal generációk képviselőivel közösen végzett reflexiók összegyűjtése.
Most, a Christus Vivit 5. évfordulóján a Világiak, Család és Élet Dikasztériuma a Kommunikációs Dikasztérium „Hitkommunikáció a digitális világban” című projektjében részt vevő fiatal kommunikátorok csoportját kíséri el egy közösségi kampány megtervezésében és lebonyolításában, amely az Ifjúsági Világnap (WYD) hivatalos Facebook és Instagram fiókjában lesz elérhető.
A február 25. vasárnaptól április 25-ig tartó közösségi kampány célja, hogy a világ minden tájáról érkező fiatalokat egy tizenkét hetes tapasztalatban részesítse, hogy megosszák egymással mit jelent mai életükben a Christus Vivit tanítása és szellemisége, valamint a 2023-as lisszaboni világtalálkozó gyümölcseit és tanulságait.
Az „élő” kulcsszóból kiindulva, inspiráló videókon keresztül a kampány cselekvésre és elköteleződésre hív, mert a „Hitkommunikáció a digitális világban” projekt résztvevőinek kívánsága, hogy ez a kezdeményezés – az ifjúsági világtalálkozón részt vett fiatalok, animátoraik és ifjúsági lelkipásztorok aktív közreműködésével – a digitális térben is életben tartsa az ifjúsági világtalálkozó élményét, és élővé tegye a Szentatya meghívását: „Ti vagytok Isten jelen ideje, aki azt akarja, hogy termékenyek legyetek.” (ChV 178).
Ezt a több nyelven elérhető projektet különböző helyi egyházi intézmények és csoportok is átvehetik, ha környezetükben olyan lelki gondolatokat szeretnének közvetíteni, amely a fiatalokat a közösségi hálózatokon keresztül szólítja meg.
****
A Hitkommunikáció a digitális világban projektet a Kommunikációs Dikasztérium hozta létre. Fiatal kommunikátorokat választ ki, akik online és személyes találkozók és workshopok sorozatán keresztül igyekeznek értékes készségeket szerezni a digitális kommunikáció terén a lelki formálódás érdekében, és tehetségüket és tapasztalataikat számos vatikáni testület projektjének szolgálatába állítani.
****
A hivatalos ifjúsági világnapi közösségi média oldalak 2011-ben, a madridi világtalálkozón indultak el. Az angol nyelvű Facebook-oldalnak mára több mint 2 millió feliratkozója van, és több százezren követik a világ különböző nyelvein (például arabul, kínaiul, ukránul, vietnámiul, koreaiul, oroszul, magyarul, stb.) létrehozott további 20 oldalt. A fiókokat, beleértve az Instagramot és az X-et (@wyd_en), a helyi szervezőbizottságok kezelik és frissítik, amelyek fiatal önkéntesek csoportjaira támaszkodnak, hogy ötleteket és tartalmat adjanak a világnap minden egyes kiadásához.
Kövesd és oszd meg a közösségi médiában a megjelenő posztokat!